Wanneer je Windows Mail voor de eerste keer start verschijnt een Wizard. Deze vraagt je in een aantal vensters om informatie en doet de juiste instellingen voor je e-mail. Het is verstandig deze wizard direct te doorlopen. Zorg er wel voor dat je alle gegevens die je van ons per e-mail hebt gekregen bij de hand hebt. Het instellen van Windows Mail gaat als volgt:
1. Kies Start >> E-mail.
2. Als de wizard start zie je een scherm dat om je naam vraagt. Vul je naam in en klik op Volgende. Als de wizard niet start ga dan naar "Extra" >> "Accounts".
3. Vul in het volgende scherm het e-mailadres in dat je van ons hebt gekregen. Dus bijvoorbeeld info@jedomeinnaam.nl. Klik op Volgende.
4. Voer in het volgende scherm je POP3- en je SMTP-servernaam in.
Bij POP3 (server voor inkomende e-mail): mail.jedomeinnaam.nl
Bij SMTP (server voor uitgaande e-mail): de naam van de smtp server van je ADSL- of kabelprovider. (bijvoorbeeld smtp.xs4all.nl, smtp.planet.nl etc). Klik op Volgende.
5. Voer in het laatste scherm je gebruikersnaam en wachtwoord in. Je gebruikersnaam is je volledige e-mailadres. Let bij het invoeren van het wachtwoord (password) op hoofd- en kleine letters. Klik Volgende.
5. In het scherm "Informatie compleet" kun je de "Mijn e-mail nu niet downloaden" uitzetten. Klik dan op Voltooien.
Kijk voor meer informatie ook op: http://www.microsoft.com/netherlands/on ... smail.aspx